La Demarcació de Tarragona del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya ha renovat els seus òrgans de govern després de la finalització del procés electoral. Sergi Ramon i Agustín Pujol han estat proclamats presidents electes de les dues institucions després que la seva fos l’única candidatura presentada.
La renovació comporta un relleu en els lideratges de les dues entitats. Després de quatre anys presidint l’Associació d’Enginyers Industrials de la Demarcació de Tarragona, Sergi Ramon assumirà ara la presidència del Col·legi. Al seu costat, Agustín Pujol, que fins ara exercia de secretari de l’Associació, passarà a encapçalar aquesta institució.
"En un territori industrial com el de Tarragona, tenim el repte de fer créixer el nostre col·lectiu i d'arribar a totes les empreses que ens necessiten. Volem demostrar a tot el nostre entorn que la indústria és un autèntic motor de progrés", ha destacat Ramon.
Sergi Ramon és enginyer industrial, MBA per ESADE i especialista en prevenció de riscos laborals. Actualment, és director i propietari de Newton Ingenieros, una firma tarragonina especialitzada en els sectors químic, petroquímic, farmacèutic, alimentari i portuari. Amb una àmplia trajectòria en la direcció de projectes d’infraestructures i industrials de gran complexitat, combina l'excel·lència tècnica amb la gestió empresarial i el lideratge d'equips multidisciplinaris. Anteriorment, va desenvolupar part de la seva carrera en el sector públic dins els àmbits de l'enginyeria municipal, legal i d'infraestructures, bagatge que li aporta una visió integral dels projectes i del seu entorn normatiu.
"Volem liderar una nova etapa, encara més oberta i col·laborativa, que reforci el pes de la indústria al territori i generi oportunitats de futur per a les persones i les empreses", ha afirmat Agustín Pujol.
Agustín Pujol és enginyer industrial per l'ETSEIB (UPC) i MBA per ESADE. Compta amb més de 25 anys de trajectòria en consultoria i oficines tècniques d'enginyeria, un bagatge professional que combina amb una sòlida experiència institucional de 16 anys ocupant diferents càrrecs a les juntes de la Demarcació de Tarragona del Col·legi i l'Associació. En l'actualitat, és el propietari de la firma Enginyers Consultors del Camp i exerceix com a director facultatiu de grans inversions de Repsol a Tarragona.
Una junta que combina experiència i renovació
La nova etapa manté la continuïtat de professionals amb una àmplia trajectòria dins de la demarcació i incorpora noves veus per afrontar els reptes dels pròxims anys.
Sílvia de la Flor i Anna Gomis, fins ara vocals, assumiran les secretaries del Col·legi i de l’Associació, respectivament. La junta incorpora també Fernando Torres, president del Col·legi durant els darrers anys i expresident de l’Associació, que continuarà vinculat a la institució com a vocal.
També repeteixen com a vocals Santiago Alberto, Maria Urgellés, Josep Ramon Martínez i Luis Maestre, mentre que Mar Aguiló, Juan Lorenzo Boix, Anton Pellicer i Susana Saiz s’incorporen a les noves juntes. La presa de possessió dels nous càrrecs es formalitzarà en la pròxima reunió de junta.
Maria Salamero, primera degana del Col·legi, i Xavier Rovira, nou president de l’Associació
La renovació institucional a Tarragona forma part d’un procés electoral més ampli que ha comportat també la proclamació de Maria Salamero Sansalvadó com a nova degana del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i de Xavier Rovira Fernández com a nou president de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya.
Amb aquest nomenament, Salamero es converteix en la primera dona que assumeix el càrrec de degana en la història de la institució. Salamero i Rovira han pres possessió del càrrec a la Junta General i Junta de Representats d’aquest dimarts.

